Angeles Nieto:Docent Grafische Vormgeving Gmi designschool

“Als gepassioneerde kijker willen we alles begrijpen wat ons visueel omringt.

Een grafisch ontwerp maakt van ideeën (gedachte) visuele creaties. Als ontwerper vervul je de behoefte van de klant. Ieder ontwerp is een oplossing. Dit is te bereiken via een creatief proces, waar verschillende ontwerp fasen worden doorlopen.

Het ontwerp begint al voordat de computer wordt gestart. Het begint allemaal met goed luisteren naar de klant, observeren, leren, begrijpen en herformuleren. Daarna kun je gaan schetsen en jezelf uitdagen.  We brengen de theorie in praktijk en doorlopen het proces van analyse, ontwerpstrategie en conceptontwikkeling. Uit je ideeën, door middel van vorm, typografie, kleur en compositie.

We werken van ideeën tot eindproduct, op zoek naar artistieke kwaliteit, met het doel om een effectief en communicatief resultaat te bereiken. In het proces zoek je naar jouw identiteit als grafisch ontwerper.

We stimuleren het creatief denken, zodat jouw ontwerpen verhalen vertellen en zo mogelijk emoties overbrengen.”

Ángeles Nieto / grafisch ontwerp / illustrator / beeldend kunstenaar

Docent:

• Maastricht Institute of Art.
    • Vormgeving, Visuele Communicatie.
    • Communicatie and Multimedia Design.
  •  Gmi designschool
    • Grafische Vormgeving