3d modelleren en 2d en 3d animaties maken

In deze cursus maak je kennis met het gratis open source 3d modeling programma Blender, en leer je het in de basis kennen en beheersen.

Maak kennis met de Blender Interface, hoe je deze naar je eigen wens kunt inrichten. Leer de menu’s gebruiken en het nut van de Blender pie menu’s. Hoe moet je navigeren in drie dimensions, je camera beheersen, objecten plaatsen en verplaatsen, roteren, schalen en kopiëren. Je maakt kennis met edit mode en object mode en sculpt mode, om je objecten te kunnen modelleren en leert de kracht en ongekende mogelijkheden van Blenders modifiers kennen. Camera plaatsen, je scene uitlichten, materialen bouwen en toepassen, renderen met verschillende render engines, 3d animaties maken en kunnen controleren, maar ook de 2d teken en animatiemogelijkheden van Blender leren kennen en gebruiken.

Blender 3d Basis

Blender interface
pexel-steve johnson
pexel-crazy-motion
mushi
pexels rodion kautsaiev
pexels-mo
landscape in Blender form R Abbaszadeh

Blender is een uitgebreid 3D software-programma waarin de mogelijkheden oneindig zijn. Zo wordt het programma onder andere gebruikt om sculpturen te maken, te animeren in zowel 3D als 2D, short films, virtuele omgevingen (VR), Landscaping, 3D-printing, en zelfs in Game Development. Met de juiste basis kennis, kun je goed verder leren en ontdekken in Blender. Na deze cursus weet je ook hoe deze informatie toepasbaar is op je eigen projecten en kun je zelfstandig professioneel aan de slag!

We zullen je leiden door de wereld van Blender, zodat je kennis hebt gemaakt met alle fundamentele basisbegrippen. Blender is een complex programma. Daarom is het goed om te beginnen met een juist aangeleerde workflow, zodat je op professionele wijze te werk kunt gaan.

Zodra je de Blender basis onder de knie hebt, ben je ook meteen onderdeel van de Blender-Community. Dit betekent dat alle informatie over blender voor iedereen beschikbaar is op het internet. Blender is geschreven in de programmeertaal Python en is open-source.

Programma Blender 3d Basis

  • Over Blender
  • Interface
  • Navigeren en de Viewports
  • 3d Objecten plaatsen en transformeren
  • Units beheersen
  • Camera en Lights plaatsen
  • Renderen, output

 

  • 3d objecten verkennen en aanpassen
  • Properties, Modifiers toepassen
  • Object mode, Edit mode, Sculpt mode

 

  • Text objecten 3d extruderen
  • Basic Materials
  • Environment

 

  • 3d object modeleren
  • Reference image gebruiken
  • 3d Animatie verkennen

 

  • Advanced materials en Material Nodes
  • Advanced camera en lights
  • Renderen: Eevee en Cycle

 

  • 2d objecten in Blender
  • 2d Animatie verkennen en maken

 

  • Advanced modeling
  • Object linking
  • Advanced animatie
  • Camera volgt pad

 

  • Non mesh objects
  • Metaballs
  • Toepassingen met Blender
  • Master Opdracht

Vervolg

LET OP!!

Je kunt voor al ons aanbod de STAP subsidie gebruiken. Wil je je STAP subsidie gebruiken? kies dan na AANMELDEN voor de optie: STAP

Is de subsidie toegewezen? Dan pas wordt je inschrijving definitief.

  • Is de cursus goedkoper dan € 1000,-?, dan is deze gratis.
  • Is de cursus duurder dan € 1000,-?
    Op je factuur wordt de subsidie van € 1000,- van het cursusbedrag afgetrokken en betaal je alleen het restant.