De cursus VR maken met Unreal is een introductie tot de Unreal Engine 5 (UE5) gericht op Virtual Reality (VR) Development. Unreal Engine is een programma ( game engine ) dat veel gebruikt wordt voor de ontwikkeling van Games en ook steeds meer bestaansrecht krijgt in andere vormen van media, zoals film en Virtual Reality.

VR is hot. De afgelopen jaren maakt VR een enorme ontwikkeling door. Steeds vaker zie je dat VR wordt ingezet voor bijvoorbeeld: trainingen, medische toepassingen, onderwijs, ruimtelijke toepassingen, zoals de bouw, architectuur, psychiatrie,en natuurlijk last but not least de entertainment industrie. VR onderscheid zich van traditionele media doordat de gebruiker zich bij Virtual reality IN de ervaring bevind in plaats van erbuiten. De gebruiker bevind zich door middel van VR in een compleet andere werkelijkheid. Daardoor leent het medium zich uitstekend voor virtuele simulaties en ervaringen waarbij emotionele betrokkenheid van belang is.

Reviews over deze cursus:

Van: F.

Toelichting:
Super compacte en fijne cursus! Wat kun je toch veel leren in 3 dagen!
Mooie basis om verder en dieper te duiken in Unreal, zeer geinteresseerd in dit mooie pakket!
Wat een mogelijkheden!

Van: M.

Toelichting:
Zeer interactieve cursus. enthousiaste docent Tim van Kan weet enorm veel van het programma. Staat voor elke vraag direct klaar om te helpen.
Raad dit zeker aan voor iedereen die kennis wilt maken in de wereld van deze mooie game engine.

Van: Anoniem

Toelichting:
Top docent en leuke nieuwe informatie om te leren.

Toelichting:
Tim van Kan is een prima docent. Hij legt de stof helder uit. Het is wel een cursus voor beginners.
Veel verschillende aspecten worden behandeld. Leuk om kennis te maken met de Unreal Engine.

Van: S.

super toffe cursus!

Van: R.

Toelichting:
Een mooie interactieve cursus met veel informatie om een goeie basis te leggen voor Unreal Engine. Het is dan ook de basis en vereist nog wel een hoop tijd en inspanning om het geheel onder de knie te krijgen. Tim behandeld veel aspecten van de software en neemt ook de tijd om uit te wijken naar onderwerpen die door studenten aangevraagd worden.

OculusDe cursus is bedoelt voor media professionals die kennis willen maken met (realtime)non-lineaire media en Virtual Reality toepassingen. Je start de cursus met het ervaren van Virtual Reality om zo een beeld te krijgen van de mogelijkheden en toepassingen. Vervolgens ga je stapsgewijs aan de slag met het ontwikkelen van een eigen VR applicatie. Je doet hierin kennis op over de basis van de Unreal Engine, zorg je voor een gestructureerd project en interactie.

Gmi designschool zorgt op de leslocatie voor de juiste hardware en software, alsook de VR bril, zodat je in de les een optimale ervaring hebt. Wil je advies voor thuisinstallatie dan zijn we je graag van dienst. Stel je vragen aan ons via het: contactformulier

VR cottageAan het eind van de cursus kun je rondlopen en interacteren met objecten in je eigen virtuele wereld.

De Unreal Engine werkt met een visuele programmeertaal (blueprints). Met deze cursus maak je onder kennis met deze programmeertaal. Voorkennis is niet noodzakelijk, een gezonde dosis doorzettingsvermogen is wel gewenst.

Deze cursus bieden we ook aan VR maken met Unity. Wat is eigenlijk het verschil tussen deze twee programma’s: Cursisten ervaren een iets steilere leercurve bij Unity, verder is het een kwestie van smaak en of je er al mee werkt.

Programma VR maken met Unreal

Introductie VR

• Hoe ‘werkt’ het:
    • Wat doet de bril en wat doet je brein daarmee
    • Do’s en Don’ts binnen VR
  • Bewegen
  • Motion Sickness
  • Interactie
  • Hoe gebruik je de bril en controllers
  • Ervaren van een voorbeeld VR toepassing

Introductie tot Unreal Engine

• Interface onderzoeken