audio videoTijdens de opleiding Audiovisueel krijg je veel tips en adviezen over het filmen. Wil jij je videocontent naar een hoger niveau brengen en de beelden creëren die je in je gedachten hebt, dan is deze training zeker iets voor jou. Er worden o.a. veel technische aspecten behandeld, maar ook geven we aandacht aan de creatieve aspecten, zodat je daarna zelfstandig een kleine productie kunt realiseren.

Je leert de techniek om te monteren, geluid en titels toe te voegen. Ontdekt de vele mogelijkheden om je verhaal te kunnen vertellen door bewegend beeld en geluid te combineren met statische beeld elementen als foto’s. Je leert hoe je een idee kunt uitwerken, een storyboard maken en hoe je geluid, bijvoorbeeld een Voice-Over, onder een video kunt plaatsen. Je maakt uiteindelijk een eigen video-productie, alleen of tezamen met medecursisten, waarin alle technische en creatieve aspecten samen komen.

IMG-20230508-WA0011
051723gmi-designschool-film-maken_1
051723gmi-designschool-film-maken_4
uit de cursus Film maken bij Gmi designschool
051723gmi-designschool-film-maken_2
051723gmi-designschool-film-maken_3
051723gmi-designschool-film-maken_5
051723gmi-designschool-film-maken_6
Uit de cursus Film maken bij Gmi designschool

Digitale video is niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Veel mensen maar ook bedrijven en het onderwijs maken dankbaar gebruik van de rijke informatieve mogelijkheden van video’s. Diverse online video kanalen bieden iedereen een makkelijke manier om eigen video’s te presenteren aan een enorm publiek, YouTube video’s worden internationaal bekeken.

Toch is het maken van een goede video, die zich onderscheiden kan en de boodschap op de juiste wijze overbrengt, nog niet zo makkelijk. De techniek van het filmen zelf, het omgaan met een goed montage programma, de juiste codec kiezen en wat te denken van het filmformaat? Het uitlichten van het beeld, het verhaal dat je wilt vertellen? Foto’s en tekeningen die misschien in de video horen, hoe voeg je die op een goede manier toe? Moet je ze niet eigenlijk nog bewerken? En hoe kan je iets in een film wegpoetsen? Wanneer is de tekst leesbaar en hoe maak je eigenlijk een voice over die op het juiste tijdstip de juiste dingen toevoegt? O ja muziek, achtergrondmuziek voor de sfeer, geluidseffecten…! Kortom vele vragen en wij hebben zelfs nog meer antwoorden

Wat leer je?

In deze opleiding maak je kennis met het professionele video montage programma: Adobe Premiere Pro om een goede basis te leggen voor het editten van video materiaal, daarnaast kun je als extra module speciale effecten leren maken in het software pakket After Effects, en met het programma Adobe Audition geluid knippen, plakken, in- en uitfaden, of special effects toevoegen. De integratie tussen de Adobe Software pakketten is geweldig te noemen.

In de opleiding leer je niet alleen omgaan met techniek en software. Gedurende de training leer je ook een verhaal opbouwen en een storyboard maken. Gebruik maken van goed beeldmateriaal en sterke composities, de juiste timing en nadenken over het gebruik van effecten voor een aansprekend sfeer en kleurgebruik.

Volgorde van de modules
De volgorde van de modules ligt niet geheel vast, je kunt zelfs afwijken van de aangeboden volgorde door bijvoorbeeld eerst Premiere Pro en After Effects te volgen en daarna pas Film maken.

De opleiding Audiovisueel is gericht op het leren maken van digitale video producties. Dit vraagt ook technische vaardigheid in grafische pakketten als Illustrator Basis en Photoshop Basis en InDesign Basis. Deze vormen daarom samen een goede aanvulling op de opleiding Audio Video. Voor het vastleggen van ideeen, het digitaliseren van storyboards en het maken van statische beeldelementen als onderdeel van een video maar ook voor de integratie met video software, bijvoorbeeld voor het maken van maskers, heb je deze vaardigheden hard nodig. In de extra module DTP Basis komen al deze programma’s aan bod. Daarnaast kun je je typografische kennis en een wat verder gaande kennis van layout en compositie regels verdiepen in de extra module mediavormgeving Basis.

Programma Audiovisueel

Premiere Pro

• Interface Premiere Pro
  • Montage technieken