Veel gestelde vragen over:

Algemeen

Eigenlijk alleen jezelf en een lunchpakket. Al onze lokalen zijn volledig ingericht met Imacs waarop zowel IOS als Windows draait inc. de allerlaatste software. Je kunt tijdens de les dus je eigen besturingssysteem kiezen.
Heb je zelf niet de goede soft- en hardware dan kun je bij de opleidingen: DTP professional, Webdesigner, Webdeveloper, Animation en Audio Video, van ons een *leencomputer mee krijgen. Meer hierover bij: Software en Hardware.

Bij aanvang van iedere nieuwe cursus/opleiding krijg je standaard van ons een notitieblok, een pen, een lesmap, links naar naslagwerken en te downloaden materiaal voor de oefeningen.

Koffie, thee, chocolademelk en gekoeld water zijn aanwezig in onze pantry en zijn allemaal gratis. Eten moet je zelf verzorgen. Er is een broodjeszaak tegenover ons pand en een in de buurt.

* Beperkt in voorraad.

Hoe laat beginnen de cursussen?

Onze cursustijden zijn van 9.30 uur tot 16.00 uur en van 18.30 uur tot 21.45 uur.

Hoe vaak zijn de cursussen?

De cursussen en opleidingen zijn allemaal op basis van een dag of een avond in de week.

Hoe werkt een adviesgesprek?

Je kunt bij ons een adviesgesprek aanvragen met betrekking tot je studie wensen. Samen met de opleidingsmanager bekijk je in het gesprek wat je opleidingswensen zijn, hoe je jezelf wilt ontwikkelen en welke studiewegen je daarvoor bij ons kunt bewandelen. Het gesprek is gratis en verplicht je verder tot niets. Vaak geeft het je wel een goed beeld over de route die je over de jaren heen zou kunnen nemen. Een advies gesprek kan ook dienen als een intake gesprek. Vraag een adviesgesprek aan via ons Cursusbureau.

Is er een intake gesprek?

Bij de opleidingen Grafische Vormgeving, DTP professional, Webdesigner, Webdeveloper, Web Front End Developer en Web Back End Developer, houden we met jou een intake gesprek. Het gesprek dient om je niveau, motivatie en verwachtingen mbt de opleiding te bekijken en zodoende een betere inschatting te kunnen maken of de opleiding is wat je zoekt en je goede kans van slagen zult hebben. Heb je een advies gesprek gehad?, dan is een intake gesprek niet meer nodig. Bel of mail ons Cursusbureau voor een afspraak.

Betalen

Nadat dat je de factuur van ons hebt ontvangen heb je een termijn van 2 weken om het gehele bedrag betalen, of bij termijn betaling de eerste termijn te betalen.

Ja dat kan, bij het inschrijven kun je aangeven of je in termijnen wilt betalen. Er komt dan wel 2% administratiekosten bij. Je kunt ook na de inschrijving aangeven of je gespreid wilt betalen of juist niet. Een mailtje naar ons Cursusbureau is genoeg.

Wat moet ik doen als mijn werkgever of iemand anders voor mij betaald?

Als je werkgever of iemand anders voor jou de cursus of opleiding gaat betalen, kun je dat aangeven op het inschrijfformulier. Wordt de factuur gedeeltelijk door iemand ander betaald, neem dan in dat geval contact op met ons cursus bureau.

Wij zijn officieel CRKBO gecertificeerd en daarom BTW vrij. Je hoeft dus geen BTW te betalen.

Software en Hardware

Liever niet. Al onze lokalen zijn volledig ingericht met Imacs waarop zowel IOS als Windows draait. De cursist kan dan ook zelf kiezen of de les gevolgd wordt met Mac of met Windows. Ook is alle Software die je nodig hebt aanwezig. Via ons eigen servernetwerk delen we bijvoorbeeld lesmateriaal en voorbeelden uit, dat is lastig als je met je eigen laptop komt.

Bij de opleidingen: DTP professional, Webdesigner, Webdeveloper, Audio Video en Animation kun je zonder extra kosten voor de duur van de opleiding een *leencomputer mee krijgen. Daarop staat tevens alle software die je nodig hebt om de opleiding goed te kunnen volgen. Eventueel kun je bij ons de software voor een jaar huren tegen zwaar gereduceerd tarief. Meer hierover bij het intake gesprek..

* Beperkt in voorraad.

Niveau

Onze opleidingen en cursussen zijn op MBO niveau, HBO denkniveau.

De gemiddelde leeftijd is 35 jaar. Er zijn cursisten bij die net rond de 20 zijn en cursisten die boven de 50 zijn, de meesten zijn ergens tussen de 30 en 50 jaar oud. Wij promoten Leven Lang Leren dus iedereen vanaf 18 jaar is bij ons welkom, zelfs ook als je de 100 nadert en nog niet uitgeleerd bent!

Diploma’s en Certificaten

Het Gmi diploma is geen erkend HBO of MBO diploma maar wel al 30 jaar bekend bij het beroepsveld. Gmi designschool, voorheen Grafisch Media Instituut Amsterdam, is als contractonderwijs verbonden met het Mediacollege Amsterdam. We werken wel volgens de Kwalificatiedossiers Mediatechnologie en Print Media.

Na het volgen van een cursus, bij minstens 80% aanwezigheid en het maken van alle lesopdrachten krijgt men een certificaat van de betreffende cursus. Na het volgen van een opleiding, bij minstens 80% aanwezigheid, het voldoende maken van alle lesopdrachten, caseopdrachten en eventuele presentaties en het behalen van alle examens krijgt men het Diploma van de betreffende opleiding.

Iedere cursist heeft recht op één gratis herkansing of herexamen. Een tweede herkansing of herexamen kost 150,- e. Een derde is helaas niet mogelijk.

Inschrijvingen

Inschrijven kun je alleen via de website. Ga naar de cursus of opleiding van je voorkeur, kies een startdatum en voeg deze toe aan de winkelwagen. Daarna ga je via de winkelwagen naar het inschrijfformulier. Eventuele kortingen worden naderhand berekend.

Maximaal twee weken voordat een cursus definitief van start gaat krijg je van ons schriftelijk bericht hierover.

Individueel

Wilt u graag individueel een reguliere cursus of opleiding volgen dan kunnen wij u dit ook bieden. U betaalt dan wel het dubbeltarief van de reguliere cursus of opleiding, of doet de cursus in de helft van de tijd. U hebt dan wel 100% start garantie, 100% aandacht van de docent en kunt uw specifieke vragen stellen en uw problemen leren oplossen. Ook kunt u zelf bepalen op welke dag en tijden de cursus gehouden wordt.

Hebt u specifieke wensen die u niet in ons regulier aanbod kunt terugvinden, dan is er altijd de mogelijkheid voor een maatwerktraject. De expertise van onze docenten, de lokalen, leer en hulpmiddelen van Gmi designschool staan allemaal tot uw beschikking. Neem daarvoor contact op met ons cursusbureau.

Annuleren en restitutie

Bij een inschrijving heeft de deelnemer een bedenktermijn van 14 dagen na datum van de inschrijving. Deze datum staat vermeld op de inschrijfbevestiging per email en per brief. Deelnemers die hun inschrijving na deze bedenktermijn willen annuleren, zijn annuleringskosten verschuldigd. Lees meer hierover bij onze algemene voorwaarden