Veel gestelde vragen over:

Algemeen

In principe hoef je alleen wat te eten mee te nemen. Al onze lokalen zijn verder volledig ingericht met computers waarop zowel Mac als Windows draait. Je kunt dus met je eigen bekende besturingssysteem werken. Ook staat op alle computers de gehele Adobe Creative Cloud Software geinstalleerd.
Voor thuisgebruik kun je via ons een huurlicentie van Adobe Software verkrijgen. Dit geldt alleen bij de opleidingen : DTP Basis en Professional, Webdesigner, Webdeveloper, Animation en Audio Video.

Bij aanvang van iedere cursus/opleiding krijg je standaard van ons een notitieblok, schrijfmateriaal, een lesmap, links naar naslagwerken en waar van toepassing lesboeken en te downloaden materiaal voor de oefeningen.

Koffie, thee en chocolademelk zijn aanwezig in onze pantry en zijn allemaal gratis. Eten moet je wel zelf verzorgen. Er is een broodjeszaak tegenover ons pand en een in de buurt.

Hoe laat beginnen de cursussen?

Onze cursustijden zijn van 9.30 uur tot 16.00 uur en van 18.30 uur tot 21.45 uur.

Hoe vaak zijn de cursussen?

De cursussen en opleidingen zijn allemaal op basis van één dag of één avond in de week.

Hoe werkt een adviesgesprek?

Je kunt bij ons een adviesgesprek aanvragen met betrekking tot je studie wensen. Samen met de opleidingsmanager bekijk je in het gesprek wat je opleidingswensen zijn, hoe je jezelf wilt ontwikkelen en welke studiewegen je daarvoor bij ons kunt bewandelen. Het gesprek is gratis en verplicht je verder tot niets. Vaak geeft het je wel een goed beeld over de route die je over de jaren heen zou kunnen nemen. Een advies gesprek kan ook dienen als een intake gesprek. Vraag een adviesgesprek aan via ons Cursusbureau.

Is er een intake gesprek?

Bij alle langere opleidingen, zoals: DTP professional, Grafische Vormgeving, Webdesigner, WordPress Pro, Web Front End Developer en Animation, houden we met jou een intake gesprek. Het gesprek dient om je niveau, motivatie en verwachtingen mbt de opleiding te bekijken en zodoende een betere inschatting te kunnen maken of de opleiding is wat je zoekt en je goede kans van slagen zult hebben. Heb je een advies gesprek gehad?, dan is een intake gesprek niet meer nodig. Bel of mail ons Cursusbureau voor een afspraak.

Betalen

Nadat dat je de factuur van ons hebt ontvangen heb je een termijn van 2 weken om het gehele bedrag betalen, of bij termijn betaling de eerste termijn te betalen.

Ja dat kan, bij het inschrijven kun je aangeven of je in termijnen wilt betalen. Er komt dan wel 2% administratiekosten bij. Je kunt ook na de inschrijving aangeven of je gespreid wilt betalen of juist niet. Een mailtje naar ons Cursusbureau is genoeg.

Wat moet ik doen als mijn werkgever of iemand anders voor mij betaald?

Als je werkgever of iemand anders voor jou de cursus of opleiding gaat betalen, kun je dat aangeven op het inschrijfformulier. Wordt de factuur gedeeltelijk door iemand ander betaald, neem dan in dat geval contact op met ons cursus bureau.

Wij zijn officieel CRKBO gecertificeerd en daarom BTW vrij. Je hoeft dus geen BTW te betalen.

Software en Hardware

Nee, liever niet zelfs. Al onze lokalen zijn volledig ingericht met Imacs waarop zowel Mac als Windows draait. De cursist kan dan ook zelf kiezen of de les gevolgd wordt met Mac of met Windows. Ook is alle Adobe Software die je nodig hebt aanwezig. Via ons eigen servernetwerk delen we bijvoorbeeld lesmateriaal en voorbeelden uit, het is lastig als je met je eigen laptop komt.

Bij de opleidingen: DTP professional, Webdesigner, Audio Video en Animation kun je via ons bij aanvang van de opleiding een Adobe studenten licentie krijgen. Hiermee kun je voor thuisgebruik een jaar lang alle Adobe programma’s downloaden en gebruiken. Je moet hier wel extra voor betalen. Momenteel kost de licentie € 128,- voor één jaar.

Niveau

Onze opleidingen en cursussen zijn op MBO niveau, HBO denkniveau.

De gemiddelde leeftijd is 35 jaar. Er zijn cursisten bij die net rond de 20 zijn en cursisten die boven de 50 zijn, de meesten zijn ergens tussen de 30 en 50 jaar oud. Wij promoten Leven Lang Leren dus iedereen vanaf 18 jaar is bij ons welkom, zelfs ook als je de 100 nadert en nog niet uitgeleerd bent!

Diploma’s en Certificaten

Het Gmi diploma is geen erkend HBO of MBO diploma maar wel al 30 jaar bekend bij het beroepsveld. Gmi designschool, voorheen Grafisch Media Instituut Amsterdam, is als contractonderwijs verbonden met het Mediacollege Amsterdam. We werken wel volgens de Kwalificatiedossiers Mediatechnologie en Print Media.

Na het volgen van een cursus, bij minstens 80% aanwezigheid en het maken van alle lesopdrachten krijgt men een certificaat van de betreffende cursus. Na het volgen van een opleiding, bij minstens 80% aanwezigheid, het voldoende maken van alle lesopdrachten, caseopdrachten en eventuele presentaties en het behalen van alle examens krijgt men het Diploma van de betreffende opleiding.

Iedere cursist heeft recht op één gratis herkansing of herexamen. Een tweede herkansing of herexamen kost 150,- e. Een derde is helaas niet mogelijk.

Inschrijvingen

Inschrijven kun je alleen via de website. Ga naar de cursus of opleiding van je voorkeur, kies een startdatum en voeg deze toe aan de winkelwagen. Daarna ga je via de winkelwagen naar het inschrijfformulier. Eventuele kortingen worden naderhand berekend.

Maximaal twee weken voordat een cursus definitief van start gaat krijg je van ons schriftelijk bericht hierover. Mocht het zo zijn

Individueel

Wil je graag individueel een reguliere cursus of opleiding volgen dan kunnen wij dit ook bieden. Je betaalt dan wel het dubbeltarief van de reguliere cursus of opleiding, of doet de cursus in de helft van de tijd. Je hebt dan 100% start garantie, 100% aandacht van de docent en kunt je specifieke vragen stellen. Ook kun je zelf bepalen in overleg met het cursusbureau, op welke dagen en tijden de cursus gehouden wordt.

Heb je specifieke wensen die je niet in ons regulier aanbod kunt terugvinden, dan is er altijd de mogelijkheid voor een maatwerktraject. De expertise van onze docenten, de lokalen, leer en hulpmiddelen van Gmi designschool staan allemaal tot je beschikking. Neem daarvoor contact op met ons cursusbureau.

Annuleren en restitutie

Bij een inschrijving heeft de deelnemer een bedenktermijn van 14 dagen na datum van de inschrijving. Deze datum staat vermeld op de inschrijfbevestiging per email en per brief. Deelnemers die hun inschrijving na deze bedenktermijn willen annuleren, zijn annuleringskosten verschuldigd. Lees meer hierover bij onze algemene voorwaarden