In de cursus Adobe Animate CC Basis zijn de basistechnieken behandeld om animatie-tweens en interactiviteit toe te passen. In de cursus Adobe Animate CC vervolg ga je dieper in op het bouwen van geavanceerde animaties, door het toepassen van bones, 3d en speciale effecten. In deze cursus hebben we ook aandacht voor het ontwikkelen van een animatie en wat voor aspecten daar bij komen kijken. De workflow, het storyboard, de beeldelementen van bewegend beeld, zoals tijd en camerastandpunten. Fysische aspecten in animaties, de loopbeweging, versnelling vervorming. We maken een begin met het conceptuele aspect van een animatie ontwerpen. Daarnaast leer je meer technische mogelijkheden van Animate CC gebruiken zoals symbolen en animatiereeksen als sprites exporteren om gamebeleving, workflow en prestaties te optimaliseren. Verdere verdieping in het werken met actionscript 3.0. of javascript geeft je de mogelijkheden interactieve games te ontwerpen voor mobiele apparaten. Door de bij Adobe Animate CC meegeleverde codehints kun je snel de speciale functies als tikken en swipen, zoomen en pannen, en bijvoorbeeld het gebruik van de accelerometer, in een zelfgebouwde animatie integreren. Uiteindelijk kun je het resultaat testen in de emulator van Device Central. We gaan in op het Publiceren van een game als een Air-app voor desktop.

Programma Adobe Animate CC Vervolg

• Geavanceerde animatie functies
  • Bones, IK, en 3d
  • Storyboard en Camera
  • Animatie workflow en beeldelementen
  • Animatie fysics
  • Video
  • Geluid
  • Spritesheets
  • SVG Images
  • Adobe Air App Game

Voor het verder ontwikkelen van je gaming_skills op 3D gebied is er de cursus: Unity 3D. Voor advanced programming skills kun je terecht bij de cursus Javascript Basis.